Indkaldelse til generalforsamling på Idrætsefterskolen Lægården

Indkaldelse til generalforsamling fredag den 1/6 kl. 16:30

Hermed indkaldes i henhold til skolens vedtægter til Idrætsefterskolen Lægårdens ordinære generalforsamling, i år på:
Idrætsefterskolen Lægården, lægårdvej 72, 7500 Holstebro

Dagsorden:

1. Konstituering. Valg af dirigent, sekretær og stemmetællere
  2. Bestyrelsens beretning
  3. Forstanderens beretning
  4. Godkendelse af det reviderede regnskab
  5. Indkomne forslag:
  6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleant:Claus Kofoed Nielsen, bestyrelsesmedlem
    Henrik Carlsen, suppleant
    Elisabeth Flinck, suppleant
  7. Valg af revisor
  8. Eventuelt

Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal ifølge vedtægterne være bestyrelsens formand i hænde senest 3 uger før generalforsamlingen.
Indkomne forslag bekendtgøres på skolens hjemmeside senest 2 uger før generalforsamlingen.

Generalforsamlingen udgøres af:
– skolekredsens medlemmer.

Skolekredsens medlemmer udgøres af:
–  alle medlemmer af Metodistkirken i Danmark
–  den af Holstebro Byråd udpegede repræsentant til Lægårdens Bestyrelse

Alle generalforsamlingens medlemmer har stemmeret og er valgbare til tillidsposter.

På bestyrelsens vegne,
Eivind Triel Bestyrelsesformand

Indkaldelse til Generalforsamling 2018

Postkort fra Helligånden – ungdomsgudstjeneste

Via Zoom, link offentliggøres i begivenheden på Facebook.

{{unknown}}

MSA Familielejr

Familielejr er for enlige forsørgere med børn op til 12 år, der er økonomisk og socialt udfordrede, og hvor Familielejren er eneste mulighed for at komme på sommerferie.

Lejren afholdes på Solborgen i Vig.

Det er en skøn uge, hvor alle børn og voksne kommer hjem rige på minder, succeser og venskaber.

Ønsker du at komme med på Familielejr eller høre nærmere, kontakt da:
Cafeleder
Sanne Damborg
cafe@centralmissionen.dk

Læs mere om lejren, se indbydelse og tilmelding her!

Nødråb fra Congo

Kære venner,
Den senere tid har været frustrerende og udfordrende for os alle. Vi kan ikke undervurdere anslaget af Corona-situationen på vores fysiske og psykiske tilstand, og derfor er det vigtigt at vise tegn på empati, forståelse og kærlighed. Samtidigt må vi erkende, at de folk, der bliver hårdest ramt af krisen ofte er dem, der i forvejen har det svært – nemlig de fattige og særlige sårbare.

Af Mark Lewis, præst i Strandby, Missionsrådet

I den anledning er der nu kommet et nødråb fra vores samarbejdspartnere i Syd Congo, hvor COVID-19 pandemien har betydet at en del af befolkningen bliver ramt af sult. Ifølge biskop Kasap er de ca. 1000 præstefamilier i hans biskops område særlig hårdt presset. På grund af nedlukninger har præsterne ingen eller meget lidt indtægt, mens priser på madvare såsom mel og ris stiger drastisk.

Derfor vil vi gå i gang med en nødhjælpsindsamling til støtte for præstefamilier og menigheder i Den sydlige Congo. Målet er, at rejse $10.000 (ca. 70.000 kr.), som vil gøre en stor forskel for vores kolleger og venner i området.

Alle bidrag kan sendes til de lokale menighedskasserer eller til landskasseren via mobilepay eller andre betalingsmetoder, øremærket “nødhjælp til Congo”. Indsamlingen vil fortsætte hele juni.

Tak for alle bidrag og for støtte for verdensmission i øvrigt!

På vegne af missionsrådet og landsledelsen,