Indkaldelse til generalforsamling på Idrætsefterskolen Lægården

Indkaldelse til generalforsamling fredag den 1/6 kl. 16:30

Hermed indkaldes i henhold til skolens vedtægter til Idrætsefterskolen Lægårdens ordinære generalforsamling, i år på:
Idrætsefterskolen Lægården, lægårdvej 72, 7500 Holstebro

Dagsorden:

1. Konstituering. Valg af dirigent, sekretær og stemmetællere
  2. Bestyrelsens beretning
  3. Forstanderens beretning
  4. Godkendelse af det reviderede regnskab
  5. Indkomne forslag:
  6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleant:Claus Kofoed Nielsen, bestyrelsesmedlem
    Henrik Carlsen, suppleant
    Elisabeth Flinck, suppleant
  7. Valg af revisor
  8. Eventuelt

Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal ifølge vedtægterne være bestyrelsens formand i hænde senest 3 uger før generalforsamlingen.
Indkomne forslag bekendtgøres på skolens hjemmeside senest 2 uger før generalforsamlingen.

Generalforsamlingen udgøres af:
– skolekredsens medlemmer.

Skolekredsens medlemmer udgøres af:
–  alle medlemmer af Metodistkirken i Danmark
–  den af Holstebro Byråd udpegede repræsentant til Lægårdens Bestyrelse

Alle generalforsamlingens medlemmer har stemmeret og er valgbare til tillidsposter.

På bestyrelsens vegne,
Eivind Triel Bestyrelsesformand

Indkaldelse til Generalforsamling 2018

MS Patrulje Fører Træning 2022

KALDER ALLE SPEJDERE og andet godtfolk!
igen i år vil verdens bedste spejderkursus blive afholdt lige her i Danmark!
Så hvis du har lyst til at komme med på en lejr, hvor du kan lærer helt nye eller gamle færdigheder, lærer om dig selv og dine venner og bare have den fedeste efterårsferie! så er det den her lejr du skal tilmelde dig!
Alle spejdere er velkommen også alle dem der ikke er spejder endnu, men føler de har en spejder inden i! du skal bare være fyldt 12 år!
PS. så vil der være rejsegodtgørelse efter MBUF’s regler.

Praktisk info
Pris: 2500,-
14.-20. oktober
SU: 29.september
Spørgsmål:
Sofie Holgersen
fieholgersen@live.dk
Anna Lind
annaflind@hotmail.com

Betragtninger fra Sommerhøjskolen

Landsmøde 2023

Metodistkirkens Børne- og Ungdomsforbund og Metodistkirkens Landsledelse inviterer til Landsmøde 2023 den 17. – 21. maj 2023 på Lægården i Holstebro.

Med afsæt i HVAD STÅR VI PÅ? skal vi sammen undersøge, snakke om og reflekterer over hvad vi som kirke, menighed og mennesker står på, hvad vores grundlag er, og hvad vi drømmer om. Med udgangspunkt i Grundfortællingens tre budskaber, skal vi sammen afholde Metodistkirkens årsmøde og MBUF´s delegeretmøde og mødes på tværs af menigheder, snakke, afholde forhandlinger og ikke mindst have det sjovt sammen.

DU er inviteret til at være med.

TILMELDINGEN ER LUKKET, der er givet endelig besked til Lægården og køkken.

Sommerhøjskole 2023

Sommerhøjskolen – med fællesskab og glæde, 30. juli til 5. august 2023 på Solborgen. Der er store forventninger til Sommehøjskolen 2023 – et spændende program er på vej – bl.a. med besøg af journalist og forfatter Charlotte Rørth og salmedigter Iben Krogsdal, biskop Christian Alsted og lejrpræst Jørgen Thaarup.

Detaljeret programfolder med info kommer i marts. Vi gør opmærksom på, at vi i år begynder søndag eftermiddag i stedet for som tidligere lørdag. Men sæt allerede nu kryds udfor dagene i juli/august i kalenderen.