”Danmark spiser sammen” i Frederikshavn

Danmark spiser sammen i Frederikshavn

Metodistkirken og Baptistkirken i Frederikshavn spiser sammen og hele Danmark er inviteret.

Det foregår i forbindelse med projektet “Danmark spiser sammen” til bekæmpelse bl.a. af ensomhed onsdag 25. april kl. 17.30-20.00 i Metodistkirken.

“Vi inviterer til et fælles måltid mad og dermed mulighed for at være sammen med andre mennesker. Vi gør det, fordi vi er opmærksomme på værdien af relationer,” siger Keld Munk, præst i Metodistkirken. “Vi næres af at være sammen med andre mennesker. Derfor er måltidet en fin anledning til at få noget menneskeligt fra hinanden!”

Pensionist Inger Pedersen fra Læsø blev i maj måned 2017 en kendt person. Med håndkraft kørte hun i sin rullestol hele vejen fra Læsø til folkemødet på Bornholm. Hun kommer og fortæller, hvad gode relationer betyder for os mennesker. Hun vil også fortælle om og vise billeder fra sin tur til Bornholm.

Det er Baptistkirken og Metodistkirken, der i fællesskab inviterer til ”Danmark spiser sammen” i Frederikshavn. Menuen står på kyllinge-ris-taffel efterfulgt af en kop kaffe.

Alle, der har lyst – børn & voksne, unge og ældre, ny-danskere som gl. danskere er velkommen til mad og fællesskab. Vi har plads til 100 personer – og det er gratis.

Tilmeldingen foregår på hjemmesiden for Danmark spiser sammen  eller til viviannandersen@hotmail.com, tlf. 41 10 18 73 senest 22. april.

LPK 2018 – Den Sorte Kutter

PFT 2018 – Kurserne du ikke vil gå glip af !

Kurserne på patruljeførertræning :

Færdighed (F fra 6. klasse):

På F får du hele pakken! Her vil du blive undervist i alt fra kort og kompas til førstehjælp og lejrliv. Medbring gode sko og rygsæk samt en smartphone med QR-scanner og data-adgang, hvis muligt.

Planlægning (P fra 8. klasse):

På P får du et indblik i patruljeførerrollen. Derudover får du også masser af værktøjer til at lave og afholde de fedeste patruljemøder!

Tur (T fra 16 år):

På T bliver du klogere på dig selv og din patrulje. Her vil du opleve nye udfordringer både fysisk og psykisk og lære hvad det kræver for at lede en patrulje på tur.  Medbring gode sko og rygsæk.

Undervisning (U fra 18 år)

På U arbejder vi med, hvad der skaber en god undervisning og aktivitet på PFT. Derudover vil du få indblik og deltage i instruktørernes hverdag på PFT.

Hvor?

Kølhøjhus Spejdercenter
Bønfeltvej 25, Astrup
9510 Arden

Hvornår?
12.-18. oktober 2018

9. september 2018

Deltagerpris
1750 kr.

Rejsegodtgørelse
Jf. MBUF retningslinjer

Overnatning:
Medbring lagen, hovedpude og sovepose. Kurserne F og T skal også medbringe liggeunderlag til overnatning i det fri.

Yderligere spørgsmål ?

Kontakt:
Anna Rani Digebjerg
Anna-rani-digebjerg@hotmail.com

Emil M. Marqversen
Emilmmarqversen@hotmail.com

OBS ved afmelding:
Ved afmelding efter tilmeldingsfristen opkræves 50% af deltagerprisen.
Ved afmeldinger ugen op til opkræves hele deltagerprisen.

Tilmelding sker til din lokale gruppeleder.

Kølhøjhus Spejdercenter

Ny 1-årsarbejder på Lægården