”Danmark spiser sammen” i Frederikshavn

Danmark spiser sammen i Frederikshavn

Metodistkirken og Baptistkirken i Frederikshavn spiser sammen og hele Danmark er inviteret.

Det foregår i forbindelse med projektet “Danmark spiser sammen” til bekæmpelse bl.a. af ensomhed onsdag 25. april kl. 17.30-20.00 i Metodistkirken.

“Vi inviterer til et fælles måltid mad og dermed mulighed for at være sammen med andre mennesker. Vi gør det, fordi vi er opmærksomme på værdien af relationer,” siger Keld Munk, præst i Metodistkirken. “Vi næres af at være sammen med andre mennesker. Derfor er måltidet en fin anledning til at få noget menneskeligt fra hinanden!”

Pensionist Inger Pedersen fra Læsø blev i maj måned 2017 en kendt person. Med håndkraft kørte hun i sin rullestol hele vejen fra Læsø til folkemødet på Bornholm. Hun kommer og fortæller, hvad gode relationer betyder for os mennesker. Hun vil også fortælle om og vise billeder fra sin tur til Bornholm.

Det er Baptistkirken og Metodistkirken, der i fællesskab inviterer til ”Danmark spiser sammen” i Frederikshavn. Menuen står på kyllinge-ris-taffel efterfulgt af en kop kaffe.

Alle, der har lyst – børn & voksne, unge og ældre, ny-danskere som gl. danskere er velkommen til mad og fællesskab. Vi har plads til 100 personer – og det er gratis.

Tilmeldingen foregår på hjemmesiden for Danmark spiser sammen  eller til viviannandersen@hotmail.com, tlf. 41 10 18 73 senest 22. april.

LIW 2019

Så er det tid til kryds i kalenderen 22.-24. marts, når MBUF-ledere samles til årets LIW. I år skal det handle om at få gang i noget, der hvor vi bor og lever. Hvordan får vi gang i nogle aktiviteter, hvordan holder vi fast i det gode ting, vi gør, hvordan får vi ledere, og hvordan får vi penge til det hele? Det skal vi kigge på sammen med gamle venner og i samarbejde med kloge og sjove folk udefra.
.
Der vil løbende blive drysset teasers og nyheder om program på begivenheden på Facebook, men meld jer gerne til med det samme og spred budskabet!

Praktisk:
LIW foregår på Solborgen, Strandgårdsleddet 2, Hønsinge Lyng, 4560 Vig på Sjælland, fra fredag den 22.3 kl 18 til søndag den 24.3 kl 14.

LIW er et kursus for forbundets og kirkens ledere. Prisen for deltagelse er 600 kroner, og det dækker alt, du har brug for i løbet af weekenden. Da LIW udbydes som et kursus, kan du i din hjemkommune højst sandsynligt få refunderet op til 80% af din deltagerpris. Du skal dermed kun hoste op med 120 kr for en hel weekend. Tal med din lokale MBUF-kasserer om dette, eller skriv til kursusleder Andreas Morsbøl.

Tilmeldingsfrist 13. marts kl 18.00 ved opkald eller sms til 24 40 02 08, eller via personlig besked til Andreas Morsbøl via Facebook eller mail: mbuf@metodistkirken.dk.

LIW er for ledere, formænd, ungdomsledere, patruljefører, alle der har en form for lederansvar i MBUF, Metodistkirkens Børne- og UngdomsForbund. Ledere fra Metodistkirken i Danmark og andre kirker og organisationer er også meget velkommen.

Vi ses! 😀