Africa University i rivende udvikling

Africa University er et 25 år gammelt universitet under United Methodist Church. Universitetet er i rivende udvikling, fortæller Jørgen Thaarup, som sidder i bestyrelsen for Africa University. Universitets linjer dækker en række fag bl.a. landbrug, sundhed, business, teologi og uddannelse.

Jørgen Thaarup, der udover at være præst og distriktsforstander i den danske Metodistkirke, også er Dr. Theol., siger med eftertryk: “Africa University er noget alle metodister har grund til at være stolte over!”

School of Congregational Development

Skabelsestid

Fokus på Gud som skaber og skaberværket

Skabelsestiden er en periode i kirkeåret. Kirker i Danmark, og mange steder i resten af verden fejrer skabelsestid med fokus på naturen, klima, høst og forbrug. Læs om Metodistkirken i Odense, der er en grøn kirke. Lad dig udfordre af Ole Birchs artikel med et bud på grøn Wesleyansk teologi. Åben Bibelen fra en grøn vinkel, og få indblik i Metodistkirkens tilgang til naturen som Guds håndværk.

Det er et international økumenisk initiativ vedtaget af den 3. Europæiske Økumeniske Forsamling i Sibiu, Rumænien. Forsamlingen opfordrede til, at perioden fra 1. september til 4. oktober helliges lovprisning og bøn for skabningen – For at fremme en mere bæredygtig og enkel livsstil og derigennem vende vores bidrag til klimaforandringer.

Kilde: Organisationen Grøn kirke, under Danske Kirkers råd. Grøn Kirke-Gruppens formål er med et kirkeligt og teologisk udgangspunkt at inspirere og motivere individer, menigheder, kirker og kirkelige organisationer til at taget et medansvar for de klima- og miljøudfordringer verden står overfor.

Sommerhøjskole 2019