Aarhus har fokus på Letland

Pastor Vera leder et fritidshjem for børn.

Betlehemskirken – Metodistkirken i Aarhus har i denne måned fokus på Letland, fordi det er her menigheden har valgt at koncentrere sit missionsarbejde. Derfor kommer der i denne måned opdateringer på Betlehemskirkens facebook side om Metodistkirkens arbejde i Letland.

Læs også: Jeg har lovet Gud at tage til Letland

Præst Christina Preisler fortæller, hvordan menigheden har besluttet sig for at bruge en måned med fokus på missionen i Letland istedet for at sprede det ud over 3-4 søndage på et helt år. Én søndag denne måned, har Tine Gjessø fortalt om hendes møde med Letland og kirken der. De øvrige søndage i måneden vil der være mere ordinære indsamlingstaler.

Læs også Tine Gjessø: For os er det egentlig så lidt

Ved café-gudstjenesten, hvor Tine Gjessø fortalte, blev der også serveret lettiske lækkerier. Ved gudstjeneste samlede Betlehemskirken kr. 5734 ind. Indsamlingen fortsætter marts måned ud.

Flere i menigheden har valgt specifik at støtte pastor Veras arbejde med at have fritidsordning for børn med et fast månedligt bidrag. Dét er en stor hjælp til en mere sikker drift for Vera og fritidhjemmet også på længere sigt. Indtil nu er der givet tilsagn om i alt 16.000 kr årligt.

Dét er kirke med hjerte, hoved og hænder! .

Gud tør satse hele butikken

Hvad er det værd? Video fra påskelejren

Kom med på årets påskelejr – selvom du ikke var med.

Isabella Hønnicke har lavet denne film om årets påskelejr “Hvad er det værd”. Her får du et indblik i hvorfor unge i og omkring Metodistkirken jævnligt mødes på lejre – fordi fællesskabet er det hele værd!

Læs om påskelejren her.

ERFA-døgn for børnemedarbejdere

MB (Metodistkirkens Børnearbejde) inviterer dig, der arbejder med eller har interesse i arbejdet med børn i Metodistkirken til et ERFA-døgn med lederuddannelse og leder pleje fredag d. 6. september kl. 18.30 til lørdag d. 7. september kl. 13.00.

MB-styrelsen arbejder på at skabe et netværk, hvor vi kan inspirere, støtte og opmuntre hinanden til at være kirke for og med børn.

Vi begynder med aftensmad fredag og slutter med frokost lørdag. Vi sover i Metodistkirken i Vejle (så husk at medbringe sovepose og underlag.)

Undervejs skal vi dele erfaringer, så har du en god idé, en brugbar ressource eller erfaringer med at en aktivitet fungerer god, så tag den med, så vi kan lære sammen! Anne Thompson underviser os også om børnenes plads i menigheden.

Du skal tilmelde dig til Anne Thompson eller her på begivenheden.

SIDSTE TILMELDINGSFRIST er fredag d. 23. august.

PRIS: MB betaler for din deltagelse, men du skal selv sørge for transporten frem og tilbage.

Støtte til samkønnet vielse og ordination af LGBTQ+ personer