YCGF 2018 – gospel og glade børn

Young Copenhagen Gospel Festival (YCGF) løb af stabelen den første weekend i marts i Jerusalemskirken, København. Men dygtige instruktører og lærevillige børn blev det en weekend med masser af sang og musik. Sharlene-Monique Morris og Kathrine Brøndsted ledte sikkert det unge kor med smittende entusiasme.

Selvom flere af børnene og de unge ved YCGF tidligere havde sunget i kor eller endda går til gospel, var der også flere børn, som slet ikke tidligere havde prøvet at blive instrueret som en del af et flerstemmigt kor. Dét er der plads til på YCGF, hvor noget af formålet netop er at give glæde ved sang og gospel i særdeleshed videre.

Både Sharlene og Kathrine var bestemte og præcise i deres instruktion, så alvoren ved at skulle synge sammen ikke var tabt. Samtidig var de også personlige og havde stor forståelse for børnenes og de unges spænding ved at stå på scenen og fascination af at synge prøve at synge solo. “Det her handler ikke om os,” sagde Sharlene under den afsluttende koncert, “Det handler om børnene – derfor har vi gjort plads til, at flere får lov at synge solo i den næste sang.” Og det gjorde de så: En række af børn og unge stillede op og sang én for én et vers igennem. Flere voksne kommenterede at netop den slags oplevelser er med til at sætte sig som fantastiske minder eller rykke én tættere på at blive sanger ikke bare for en weekend, men for good.

Video fra YCGF 2018. Koncerten begynder efter 23 minutter.

Billeder fra YCGF 2018

YCGF 2019 – tilmelding åben

Er du mellem 9 og 19 år, og har du lyst ti?l at synge gospel en hel weekend? Det kan du komme til lørdag og søndag den 9. og 10. marts 2019 i Jerusalemskirken i København! I år har vi Volney Morgan fra London og Julie Bie fra Århus som instruktører.

Du bliver en del af et stort kor, som sammen lærer de sange, instruktørerne har med ti?l weekenden. Søndag er du en af stjernerne ved en stor koncert med band, hvor jeres forældre, søskende, venner og alle mulige andre kommer og hører koret!

Mere om tilmelding og program her: YCGF 2019.

MBUF har fået ny frivillig kasserer

Pernille Kristensen er 22 år, bosiddende i Aalborg og studerer erhvervsøkonomi. Hun drømmer om at få noget praktisk erfaring med sit fag og dermed få lidt til CV’et.

MBUF styrelsen glæder sig til at introducere Pernille for vores arbejde, alt imens vi tilpasser vores administration til en ny tid uden tilskud fra tipsmidlerne. Maria Bræstrup Aaskov er ved at afvikle sin stilling som administrator for MBUF, men har lovet frivilligt at køre parløb med Pernille frem mod næste delegeretmøde. Derfor vil man i den kommende tid opleve, at både Maria og Pernille svarer på mails, indtil alle formaliteter er på plads mht. bank osv. og indtil en god overgang er kørt i stilling med hensyn til, at de lokale børne- og ungdomsforeninger nu selv skal til at registrere deres medlemmer og indkræve kontingenter.

Tillykke til MBUF med Pernille, der kommer som sendt fra himlen. Det er intet mindre end fantastisk, når unge mennesker stiller deres tid, uddannelse og ressourcer til rådighed for frivilligt arbejde blandt børn og unge. Tag godt imod hende!

Er du vores nye 1-årsarbejder på Lægården?

Vi er lige nu på udkig efter en 1-årsarbejder på Idrætsefterskolen Lægården til skoleåret 2019/20

Er du udadvendt og har du nemt ved at skabe kontakt til mange forskellige mennesker? Elsker du udfordringer og er du parat til at prøve noget nyt og give lidt af dig selv? Gider du hænge ud sammen med unge og være med til at give dem oplevelser for livet, mens de er på efterskole? Så er jobbet som 1-årsarbejder på Lægården noget for dig!

– Det bliver et år i bevægelse – også for dig!

Om jobbet

At være 1-årsarbejder på Lægården er et sjovt og fleksibelt job, hvor du vil indgå i et lærerteam, der tager hånd om eleverne og får hverdagen til at fungere. Arbejdstiden vil være varierende fra uge til uge, men svare til et fuldtidsjob med faste vagtrutiner.

– Din primære rolle bliver at være deltagende og nærværende i skoledagen med dens aktiviteter, undervisning, events og gudstjenester.

– Du får til opgave at udtænke og iværksætte aktiviteter med en kristen profil, som eleverne frit kan vælge at deltage i.

– Du får rig mulighed for selv at få indflydelse på din jobbeskrivelse, udvikle nye ideer til tiltag på skolen og emneområder i undervisningen og prøve tingene af.

Som 1-årsarbejder på Lægården får du:

– Et boost til dit CV

– Træning i at tænke ud af boksen og omsætte ideer til virkelighed

– Erfaring med planlægning, undervisning, ledelse og menneskekundskab

– Udfordring i forhold til din egen selvudvikling, identitet og integritet

Vi ønsker os en aktiv MBUF’er, der med sintilstedeværelse som 1-årsarbejder på Lægården kan være en levende reklamesøjle, både for hvad MBUF kan tilbyde af lejre og arrangementer til skolens elever, men også for at promovereLægården og efterskolelivet blandt MBUF’ere.

Vi forestiller os, at du er færdig med en gymnasial uddannelse eller lignende og ønsker et sabbatår, hvor du kan prøve kræfter med at arbejde med unge. Som person er du initiativrig og forstår at være din egen drivkraft. Du står ved dig selv og har tid til rådighed. Du er vild med at møde nye mennesker, skabe relationer og engagere folk. Erfaring er ikke nødvendig, da du ved start vil blive sat ind i Lægårdens rutiner og arbejdsgange og få sparringspartner både på skolen og i MBUF til at komme i gang med opgaverne.

MBUF og Lægården tilbyder i samarbejde kost og logi på skolen i Holstebro og en løn, der svarer til en udeboende SU. Du får en fast kontaktperson og mentor, der løbende vil følge med i hvordan det går og hvordan du trives.

Ansøgningsfrist 15. februar 2019

For uddybende spørgsmål, kontakt MBUF ved at ringe eller skrive til
Louise Aaen tlf: 21 38 00 70 / louise.aaen@metodistkirken.dk