Én tro, én dåb, én nåde – også i Domkirken

Søndag d. 11. marts blev aftalen mellem Den danske folkekirke og Metodistkirken i Danmark markeret ved gudstjeneste i Københavns Domkirke. Hvor det ugen tidligere var biskop Henning Toft Bro, der prædikede i Metodistkirken i Strandby, var det denne gang biskop Christian Alsted, der prædikede i Domkirken. Også i Domkirken blev der fejret nadver.

Folkekirkens Mellemkirkelige Råd samler løbende relevant nyt om relationen og aftalen mellem folkekirken og metodistkirken på denne side.

Herunder kan du få et indtryk af begivenheden, som blev fotograferet af fotografen Rune Hansen.

Halløj i Parken i Vejle

Introduktion til Giv Det Videre-forløbet

Velkommen til introduktion til ‘Giv Det Videre’-forløbet
Kom og hør om ‘Giv Det Videre’ – og om det kunne være noget for dig! På den virtuelle introaften vil tilrettelæggerne bag forløbet (Mai-Brit Tvilling og Louise Aaen) fortælle, hvad forløbet går ud på, og deltagere fra sidste års forløb vil fortælle om deres oplevelser.
Giv Det Videre er for dig, der er interesseret i at gå et skridt dybere i din tro sammen med andre. Den personlige tro er i centrum og du vil få tilknyttet en mentor, der i løbet af forløbet vil have trossamtaler med dig. Forhåbningen med kurset er, at du vil blive styrket i din tro – og at du måske endda får lyst til dele den med andre.
Forløbet er primært henvendt til unge voksne, men alle er velkomne til at deltage på introaftenen for at høre mere. Er du nysgerrig, så håber vi, at du vil lytte med og finde ud af, om forløbet kunne være noget for dig.
Link til det virtuelle møde: