Én tro, én dåb, én nåde – også i Domkirken

Søndag d. 11. marts blev aftalen mellem Den danske folkekirke og Metodistkirken i Danmark markeret ved gudstjeneste i Københavns Domkirke. Hvor det ugen tidligere var biskop Henning Toft Bro, der prædikede i Metodistkirken i Strandby, var det denne gang biskop Christian Alsted, der prædikede i Domkirken. Også i Domkirken blev der fejret nadver.

Folkekirkens Mellemkirkelige Råd samler løbende relevant nyt om relationen og aftalen mellem folkekirken og metodistkirken på denne side.

Herunder kan du få et indtryk af begivenheden, som blev fotograferet af fotografen Rune Hansen.

Påskelejr 2019: Vi er STØRRE SAMMEN!

KALDER ALLE UNGE – lad os forene os og sammen skabe den mest DRITKULE påskelejr!

Vi er STØRRE SAMMEN!

Kom:bli med på PÅSKELEJR 2019, når Metodistkirkens Unge inviterer unge fra både Danmark og Norge til påskefejring og slår pjalterne:braker sammen ! Temaet for lejren er ’GREATER TOGETHER’, så tag din bedste holdspiller:lagspiller med og find ud af, hvad vi kan opnå sammen, når kræfterne forenes! VI LOVER AT KROPPEN DIN FÅR POTET.

For hvad kan og skal vi som UNGE gøre i dag? Hvilke MÆRKESAGER skal Metodistkirken involvere sig i? Hvad kan vi gøre sammen? Det er nogle af spørgsmålene, som tales om, når vi skal  HYGGE:KOSE os på påskelejren 2019.

D. 17.-21. april 2019. Ankomst kl. 17.
Solborgen, Strandgårdsleddet 2, 4560 Vig, Danmark
Pris: 500  DKK – 650 NOK

Tilmelding/påmelding
(DK) Jeanne Helsinghof, Facebook // +45 31750170
(NO) Stephanie Buadu, Facebook // +47 9915829

Husk
Sutsko/tøfler, sportstøj, badetøj, bibel om du har, Dansk-Norsk ordbog og top humør!

YCGF 2019 – tilmelding åben

Er du mellem 9 og 19 år, og har du lyst ti?l at synge gospel en hel weekend? Det kan du komme til lørdag og søndag den 9. og 10. marts 2019 i Jerusalemskirken i København! I år har vi Volney Morgan fra London og Julie Bie fra Århus som instruktører.

Du bliver en del af et stort kor, som sammen lærer de sange, instruktørerne har med ti?l weekenden. Søndag er du en af stjernerne ved en stor koncert med band, hvor jeres forældre, søskende, venner og alle mulige andre kommer og hører koret!

Mere om tilmelding og program her: YCGF 2019.